دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

پس از دیدار دبیرکل نهاد با آیت الله فلاحتی صورت گرفت؛

پیوستن نماینده ولی‌فقیه در گیلان به پویش اهدای کتاب با اهدای ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه مرکزی رشت

image-20230719151004-2.jpeg

دو روز پس از دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با آیت الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، وی با اهدای ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه مرکزی رشت به پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی پیوست.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اهدای ۵۰۰ جلد انواع کتاب در موضوعات متنوع از کتابخانه شخصی خود به کتابخانه مرکزی رشت به پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» پیوست.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در دیدار اخیر خود با مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که روز یکشنبه (۲۵ تیر) صورت پذیرفت، با اشاره به اینکه هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد، گفت: تمام ابزارهایی که برای گسترش علم آمده‌اند، خوب هستند اما باز هم تأکید می‌کنم که هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد.

امام جمعه رشت کتاب را عنصری ماندگار توصیف کرد که در دین ما نیز به این موضوع تأکید شده و به نوشتن اشاره شده است. وی در این دیدار با اشاره به اهمیت کتابخوانی با اظهار تأسف نسبت به کاهش میزان کتابخوانی در ایران، خود را موظف به مطالعه کتاب دانسته بود.

آیت الله رسول فلاحتی همچنین در این نشست از تصمیم خود برای اهدای مقادیری از منابع شخصی خود برای تأمین نیازهای کتابخانه مرکز رشت خبر داده بود.

گفتنی است، ۵۰۰ جلد کتاب اهدایی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در موضوعات مختلفی چون مذهبی، علوم اجتماعی، سیاسی، ادبیات، ورزشی، صنعت و کشاورزی است که برای تأمین بخشی از نیاز کتابخانه مرکزی رشت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مخزن کتابخانه مرکزی رشت، به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور، گنجایش ۲۵۰ هزار جلد کتاب را دارا است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 8 =